Aerob gyakorlatok és a szív egészsége. Szívkímélő testmozgás

aerob gyakorlatok és a szív egészsége

Akció a stroke megelőzéséért Azok, akik csak aerob gyakorlatokat végeznek, fogynak és derékbőségük kisebb lesz — ez azt jelenti, hogy az aerob munkavégzés szintén jó — és kevésbé időigényes — lehetőség, mondják a kutatók.

Tihanyi László Nem kell fitness őrültté válni, csupán elég ezt a néhány mozgásfajtát megjegyezni.

Azoknál viszont, akik csak súlyt emeltek, a szív egészségét illetően nem sok változást tapasztaltak, bár a személyek izomereje nőtt. Mint azt dr. Timothy Church, a Louisianai Állami Aerob gyakorlatok és a szív egészsége munkatársa — aki nem vett részt a vizsgálatban — elmondta, az eredmények összhangban vannak más vizsgálatokéival és a fizikai aktivitásra vonatkozó irányelvekkel, amelyek szintén az aerob gyakorlatokat ajánlják egy kevés súly-tréninggel kiegészítve.

a magas vérnyomás oka és ezek megszüntetése a hipertóniás cukorbetegség betegségeitől való megszabadulás módjai

A vizsgálatot az USA-beli észak-karolinai Duke Egyetem kutatói végezték Lori Bateman vezetésével, és túlsúlyos, fizikailag inaktív személyt vontak be. Véletlenszerűen három csoportra osztották őket: az egyik orvosi fórum hipertónia háromszor súly-tréninget végzett, 8 gépen, hogy mind a felső, mind az alsó testfél izmait erősítsék; a másik csoport aerob gyakorlatokat végzett heti két órán át, szintén gépekkel — ez nagyjából annak felelt meg, mintha 19 km-t mentek vagy kocogtak volna; a harmadik csoport mindkét féle gyakorlatot végezte.

  • Magas vérnyomás és vízhajtók
  • Rezisztencia edzés: így csökkenti a vérnyomást!
  • Árki Ildikó háziorvos Egy tanulmány szerint mindössze 12 hét passzív nyújtás segíthet az érrendszernek és javíthatja a véráramlást.
  • Az olyan sportok, mint a golf, nem dolgoztatják meg a szívet, de a tollaslabda, a tenisz, a foci vagy strandröplabda már igen, ezért ezek a játékok is alkalmasak kardiozásra, miközben még jól is szórakozunk.
  • 6 tipp a szívbarát mozgáshoz | Well&fit
  • Milyen testmozgás tesz legjobbat a szívnek?
  • Magas vérnyomás hideg víz megömlik

A 8 hónapos edzés alatt a résztvevők több mint egynegyede abbahagyta a programot, másoknál pedig nem lehetett elvégezni az edzés utáni egészségügyi vizsgálatot. Végül összesen 86 személy edzés előtti és utáni állapotát tudták összehasonlítani a kutatók.

A súly-tréning csoport tagjai mintegy 0,7 kg-nyit híztak és derékbőségük kissé nagyobb lett, azonban a szívvel és a diabétesszel kapcsolatos kockázati tényezők nem változtak. Az aerob gyakorlatokat végzők átlagosan 1,4 kg-ot fogytak és derekuk 1,3 cm-nyivel lett karcsúbb.

Country 2 Szíverősítés mozgással Fiatal korban az ideális napi egy óra sportolás lenne, de már az is sokat tesz egészségért, aki heti 3 órát tölt mozgással. Legjobb szíverősítő a dinamikus mozgás, a súlyemeléses edzés magasvérnyomásban nem ajánlott.

Azok, akik mindkét tréninget alkalmazták, 2,8 kg-ot fogytak és derékbőségük 2,5 cm-rel lett kevesebb. Az utóbbi csoportban csökkent a diasztolés vérnyomás és a trigliceridek vérszintje is, valamint a metabolikus szindróma pontszáma, amely a szívbetegség és a diabétesz kockázati tényezőit tükrözi.

A statisztikai elemzés azonban azt mutatta ki, hogy nem volt szignifikáns különbség a második és a harmadik csoport eredményei között — bár ez talán a viszonylag kis esetszámnak tudható be. A kutatók arra nem tudják a választ, hogy a kombinált fizikai aktivitás valamivel jobb hatása minek köszönhető: specifikusan a súly-tréningnek-e vagy pedig annak, hogy ennek a csoportnak a tagjai több időt töltöttek edzéssel.

magas vérnyomás esetén gyakorolhat szív-egészségügyi óratervek az óvodák számára

A súly-tréning erősíti az izmokat és a csontokat, ezért valamelyes súlygyarapodáshoz vezethet, de a test összetétele előnyösen változik meg — az izomtömeg nő a zsír rovására. Mivel az aerob gyakorlatok önmagukban majdnem olyan hasznosnak bizonyultak, mint súly-tréninggel kiegészítve, dr.

Weisz Júlia.

magas vérnyomás piócák előtagja magas vérnyomású aritmia elleni gyógyszer

Fontos információk