Atkins diéta szív egészsége. Atkins-diéta vs. szívbetegségek

Atkins étrendje káros volt a szív számára

New study: does Low Carb cause Heart Disease?

Először az alacsony szénhidrát-tartalmú étrendekkel foglalkoztak, ilyen például a nemrégiben még oly népszerű Atkins-diéta. Ezek a diéták korlátozzák az összetett és az egyszerű cukrokat, amitől a szervezet az energiaszükséglet kielégítése érdekében zsírt kénytelen lebontani.

A fogyás az összkalóriabevitel csökkenése által érhető el.

Atkins-diéta vs.

Az alacsony szénhidrát-tartalmú diétákkal kapcsolatos kísérletek rövidtávon az alacsony zsírtartalmú étrendekkel szembeni előnyt mutatnak, ám ez általában egy év után eltűnik. A szerzők számos aggodalmuknak adnak kifejezést, mint például a telített zsírok esetleges fokozott fogyasztása.

Ennek ellenére van némi bizonyíték a HDL koleszterin emelkedésére és a vérzsírok csökkenésére, de a kutatók még további kísérletek elvégzését látják szükségesnek.

magas vérnyomás mi lehetséges mi nem asztal

A következő, amit a kutatók értékeltek, az ún. Ezek az alacsony GI-vel rendelkező ételek fogyasztására buzdítanak a GI a vérglükóz-reakció.

  • Egészségügyi Világszervezet szívelégtelenség statisztikái
  • Vérnyomás emelkedés terhelésre
  • Az öko-Atkins diéta
  • Az Atkins-diéta károsíthatja a szívet, és nem is működik - Dívány
  • Atkins étrendje káros volt a szív számára

Az elmélet szerint a magas glikémiás indexű ételek, mint a cukor vagy a krumpli fokozzák az éhségérzetet, az elhízást, a cukorbetegséget és a szív- és érrendszeri betegségeket. Nincs azonban bizonyíték arra, hogy ezzel az étrenddel megelőzhető a szívbetegség, bár segíthet a cukorbetegség megelőzésében.

Ezek után az igen alacsony zsírtartalmú diétákat vizsgálták, amelyeknél a zsírok az összkalória 15 százalékát teszik ki.

magas vérnyomás luule viilma

A szerzők egymásnak ellentmondó eredményekről számolnak be a fogyást illetően, de bizonyíték van a szív- és érrendszeri betegségek előfordulásának csökkenésére. Az ún. Ez a diéta atkins diéta szív egészsége a szerzők szerint következetesen csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek gyakoriságát, mert nő az n-3 többszörösen telítetlen zsírsavak bevitele.

mi hasznos a hipertóniával

A szerzők végezetül megállapítják, hogy a fenti diéták egyike sem tökéletes, az optimális diéta kevesebb szénhidrátot, több gyümölcsöt és zöldséget, növényi olajat és halat, és bizonyos mennyiségű teljes kiőrlésű gabonát, alacsony zsírtartalmú tejterméket és dióféléket tartalmaz. Az IHN magyar kiadás

rovásírásos képletek a magas vérnyomásért

Fontos információk