Gouda sajt és a szív egészsége

gouda sajt és a szív egészsége

Bodon Judit dietetikus Trappista, gouda vagy mozzarella - a csodás sajtok sora végtelen.

gouda sajt és a szív egészsége

Jó hír, hogy akkor sem kell lemondani róluk, ha fogyni szeretnénk. A sajtfogyasztás megítélése fogyókúra idején kettős megközelítést igényel: egyrészt fontos szem előtt tartanunk a sajtok értékes fehérjetartalmát, másrészt viszont nem szabad figyelmen kívül hagyni zsírtartalmukat. A jó hír, hogy lemondani biztosan nem kell róluk akkor sem, ha meg szeretnénk szabadulni pár kilótól.

Az alábbi szempontokat azonban érdemes megfontolni, ha a fogyókúrát össze akarjuk egyeztetni a sajtfogyasztással. Ezekre figyelj oda, ha imádod a sajtokat, de fogyni szeretnél Miért jó, ha sajtot eszünk? Fehérjedús ételek, amiket mindenképpen fogyassz, ha nem eszel húst A sajtok kitűnő teljes értékű fehérjeforrások, emellett A- B- és K-vitaminokat tartalmaznak, és fontos kalciumforrásaink.

gouda sajt és a szív egészsége

Mivel rengetegféle sajt elérhető ma már az üzletekben, ezért mindenki megtalálhatja azokat az ízeket, állagot, ami az ő ízlésének a leginkább megfelelő. A tejtermékek, és köztük a sajtok a vegetáriánus étrend fontos fehérjeforrásai, illetve ha magunk is nyitottak vagyunk a húsmentes ételek, étkezések feléakkor a sajtok lehetnek a változatos étrendünk alapjai.

Mire kell figyelni a sajtfogyasztásnál?

gouda sajt és a szív egészsége

A fehérjék mellett a sajtok másik jellemző tápanyaga a zsír. A különféle sajtok különféle zsírtartalommal rendelkeznek - és a napi kalóriabevitel szempontjából ez a tulajdonságuk lesz a fő döntési pont. Mindkét megoldás járható út, nem is kell egyik mellett sem állandóra elköteleződnünk.

Húsimádó vagy, és sajtot sajttal ennél? Meg fogsz lepődni mennyi jótékony tulajdonsága ennek a sokoldalú tejterméknek! Egy új kutatásból ugyanis kiderült: lényegtelen, milyen sajtot — fetát, trappistát, edamit — eszel, csak jót teszel magadnak! Sok fehérje van benne Mint a legtöbb tejtermékben, a sajtok nagy választékában is megtalálható a magas fehérjeforrás — különösen jó hír ez testépítőknek, profi sportolóknak és vegetáriánusoknak, akiknek szükséges van a plusz energialöketre. A fehérje teltségérzetet okoz, segít a csontok és az izmok fejlődésében, ráadásul az étvágyat is csökkenti.

Én az alábbi stratégiát szoktam javasolni a hozzám fordulóknak: a mindennapi szendvicsünkhöz, salátáinkhoz, ételeinkhez használjuk a zsírszegényebb sajtokatkülönleges alkalmakkor vendégség, különleges étel, vacsora a barátokkal stb.

Ha azonban fontos számunkra a napi energiabevitel, akkor a csökkentett zsírtartalommal sok kalóriát megspórolhatunk.

Lukasz Rebeka dietetikus, csecsemő-szülő kapcsolati konzulens, a Kiskanál Kommandó alapítója Évek óta foglalkozik gyerekekkel, személyesen és online egyaránt segítve a szülőket. A célja, hogy a szülők etetés helyett megtanulják táplálni gyermeküket.

Például amíg g normál zsírtartalmú trappista sajt ~ kcal, és 28 g zsírt tartalmaz, addig ennek egyes light változatai mindössze kcalt és 9,5 g zsírt tartalmaznak. Ugyanakkor mindkét termék teljes értékű fehérjetartalma kb.

gouda sajt és a szív egészsége

Ráadásul a csökkentett telítettzsírsav-bevitel nemcsak a fogyni vágyóknak fontos, hanem mindannyiunknak, akik figyelünk az egészségünk megőrzésére, hiszen ily módon csökkenthetjük a gouda sajt és a szív egészsége és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Fontos információk