Kardió vs súlyzós edzés szív egészsége

10 gyakorlat az egészséges szívért

Kardió vagy súlyok? Tények és tévhitek az edzésfajtákról

Tihanyi László Nem kell fitness őrültté válni, csupán elég ezt a néhány mozgásfajtát megjegyezni. Gyaloglás, séta Ez a legegyszerűbb kardio edzésforma, és nem kerül semmibe.

Hozzászólások 2 A szív- és érrendszeri problémák, magas vérnyomás esetén elmondható, hogy az edzés kockázatos lehet, hiszen az edzés során dolgozó izmok több oxigént igényelnek — a szív és érrendszer így nagyobb terhelést kap, mint normálisan.

Egy jó gyalogláshoz csak egy erre alkalmas, megfelelő cipő szükséges. Tempósabb sétánál a szív több vért pumpál, élénkül a keringés.

Kardiovaszkuláris edzés mögötti igazságok

Sétálni lehet a kertben, vagy ha az edzőtermet kedveli, használja a futópadot olyan ütemben, ami még kényelmes a sétához. Tanulmányok mutatják, hogy másodperccel hosszabbítja az életet minden sétával eltöltött perc. Ahhoz, hogy a szív nagy hatásfokkal működhessen, hozzon létre egy edzés tervezet. Sétáljon annyit mindennap, amennyit csak lehet, esetleg kapcsolja össze sporttal, mint a tollaslabdázás.

kardió vs súlyzós edzés szív egészsége

Ha szeretné jól érezni magát a bőrében és egészséges maradni, kövesse az edzéstervet. Ezen kívül kényeztesse magát laktató, de egészséges ételekkel. Ugrókötelezés Az ugrókötelezés nem kislányos játék.

Szívbetegség és sportolás

Rengeteg kalóriát égethet el vele a hasáról és a combjáról. Mi több, a koordinációja is jobb lesz tőle. Bármilyen kötelet választhat, egyszerűt vagy ugrásszámolót, a lényeg, hogy kényelmes legyen a használata. Ha nem akar sétálni, használjon helyette ugrókötelet. Úszás Kapcsolja össze a kedvenc hobbiját: az úszás mellett végezhet tornagyakorlatokat is a vízben, mindkettő remek kardio edzés. Az úszás megtanítja helyesen lélegezni, emellett javítja a vérkeringést, ami jót tesz a szívnek.

Szíverősítés mozgással

Ha ízületi gyulladása van, ne sétáljon, menjen inkább úszni. Vízben kisebb terhelés éri az ízületeit.

Ha bemegyünk egy fitnesz-terembe, akkor általában kétféle embert látunk: az egyik általában férfiak csak súlyzós, ellenállásos edzést végez, a másik általában nők pedig csak a kardiógépeken tölti az idejét. Az esztétikai és egyéb dolgoktól eltekintve vizsgáljuk most meg, hogy a szív egészsége szempontjából mit ad az egyik, és mit ad a másik.

Be lehet iratkozni csoportos vízi tornára vagy úszhat egyedül is. Biciklizés Legyen szó hegyi, egyszerű vagy szobabiciklizésről, az a lényeg, hogy ezzel a sporttal jót tesz a szívének. Ha teheti, ne autóval, hanem biciklivel menjen dolgozni.

Nagy Gabriella, kardiológus A sport, a rendszeres mozgás nagyon fontos az egészséges életmód kialakításában, az egészséget megőrző-fejlesztő hatását szerencsére egyre többen ismerik fel. A szív-érbetegségek legfőbb kockázati tényezői ellen teszünk, ha a rendszeres testmozgást beiktatjuk az életünkbe.

Rendszeres használatával javul a keringés, és erősödik, nyúlik az izomzat. Ha közel áll Önhöz a biciklizés, tegyen meg hosszabb távolságokat is. Viszont ha volt már térdsérülése, jobb, ha nem használja.

A bizalmas

Tánc Legyen szó bármilyen táncról, salsa-ról vagy hip-hop-ról, szívét karban tudja vele tartani. Válasszon olyan táncot, amelyet szívesen végez, jól érzi magát közben.

Az alakformálás mellett szívére is jó hatással lesz.

kardió vs súlyzós edzés szív egészsége

Jóga A jóga jó a hátfájás enyhítésére, jó alakformáló, de a szívnek is jót tesz? Igen, hiszen megtanítja helyesen lélegezni mozgás közben.

kardió vs súlyzós edzés szív egészsége

Legyen az lassú vagy gyors pulzálás, szíve jó formába kerül. Kocogás A futás sokkal hatékonyabb, mint a sétálás, feltéve, ha megfelelő hozzá a környezet.

Please wait while your request is being verified...

Ha naponta 30 percet fut, javul a kondíciója, alacsony lesz a vérnyomása, jó lesz a koleszterin szintje és kevesebb gyulladás alakul ki szervezetében. Nem kell egyből gyorsan futni, kezdje lassú kocogással és tanulja meg kardió vs súlyzós edzés szív egészsége futás közbeni helyes légzést.

Először fusson keveset, majd fokozatosan növelje az idő hosszúságát. Görkorcsolyázás Ez az alacsony hatásfokú aerob testmozgás jó hatással van a keringésre és a szívizmokra.

KARDIÓ VAGY SÚLYZÓS EDZÉS? MIÉRT KÉNE VÁLASZTANI?

Ugyanakkor tüdőkapacitását is alakítja, a helyes légzés megtanításával. Nagy intenzitású korcsolyázással égetheti a kalóriákat, és elpuhult teste formássá alakul. Itt is fontos a megfelelő felszerelés, legyen az a korcsolya vagy a védőruházat. Edzés súllyal Nem meglepő, de a súlyzózás is kardio edzésnek számít. Nem vette észre, hogy súlyemeléskor megnő a pulzusa?

10 gyakorlat az egészséges szívért

Súlyemelés során a zsír egészséges izomszövetté alakul át. Az anyagcsere kap ezzel egy lökést, és visszatér normális működésébe. Szeretkezés A szex az egyik legtermészetesebb módja a test és a szív egészséges működésének. Segít a stressz levezetésében, égeti a felesleges kalóriákat, elősegíti a jó alvást, enyhíti és megszünteti a fájdalmat, javítja a keringést.

HIIT KARDIÓ KEZDŐKNEK // ESZKÖZ NÉLKÜL

Kutatások alapján kimondható, hogy heti legalább 3-szori szeretkezés pozitívan hat az egészségre. Tetszett a cikkünk?

kardió vs súlyzós edzés szív egészsége

Ajánlja ismerőseinek!

Fontos információk