Szív egészségére reggeli. Miért fontos hogy reggelizz? Mindent az étkezések királynőjéről

A reggeli kihagyása merénylet lehet a szív ellen

Zöld tea Jó reggeli a szívnek A Harvard egyik csapatának tanulmánya ismét bizonyítja, hogy a reggeli nagyon fontos az egészség szempontjából. A reggeli nagyon fontos étkezés - akár megdöntheti, akár megtörheti a napját. Szív egészségére reggeli van! Azok az emberek, akik nem esznek reggel, nagyobb kockázattal szenvednek szívrohamban vagy szívbetegségben szenvednek, mint azok, akik általában reggeliznek - derül ki az Egyesült Államokban július én, hétfőn közzétett tanulmányból.

A szív- és érrendszeri megbetegedések világszerte a vezető halálokok között szerepelnek, hátterükben pedig gyakran az érelmeszesedés áll. Az érelmeszesedés kialakulásában többféle tényező is szerepet játszhat, az olyan, nem befolyásolható tényezőkön túl, mint amilyen például a genetika vagy az életkor, az életmód, a társbetegségek megléte, a stressz és az étrend is rengeteget nyom a latban.

A kutatást 27 45 és 82 év közötti férfival végezték, akik beleegyeztek abba, hogy részt vegyenek szív egészségére reggeli étrendjük és az egészségügyi következményeik felmérésében. A nagyszabású vizsgálat és között zajlott. Azok a férfiak, akik kihagyják a reggelit, szívrohamot szenvednek. A tanulmányban szereplő férfiak, akik szív egészségére reggeli kihagyták a reggelit, általában munkaképesek voltak, dohányosok, idősebbek vagy kulcsfontosságú alkalmazottak, egyedülállók, ülő vagy alacsony fizikai aktivitású és alkoholfogyasztók voltak.

Elhízás, magas vérnyomás, koleszterin "A reggeli hiánya bizonyos kockázatokhoz vezethet, például elhízáshoz, magas vérnyomáshoz, magas koleszterinszinthez és vércukorszinthez cukorbetegségami idővel szívrohamhoz vezethet" - mondta Leah Cahill, a Harvard Közegészségügyi Iskolája.

20 étel, amely csökkentheti a szívbetegség kockázatát

Azok a férfiak, akik azt mondták, hogy nem ettek reggel, általában kétszer annyit ettek a nap hátralévő részében, mint hypertension english word, akik korábban reggeliztek. Így ismét elősegíti a reggeli elhagyása az elhízást, a magas vérnyomást, a cukorbetegséget. A táplálkozási szakemberek szerint a reggeli hiánya valóban veszélybe sodorja egészségünket.

A magyarázat egyszerű: a nap első felében a vércukorszint jelentős csökkenése miatt kísértésbe esünk, hogy a szív egészségére reggeli órákban mindenféle egészségtelen ételt fogyasszunk: süteményeket, fánkokat, csokoládét, hamburgereket, kolbászokat stb.

Egészséges reggeli Azok az emberek, akik naponta egészséges reggelit fogyasztanak, jobban kontrollálják a testsúlyukat, és több rostot, kalciumot, A-vitamint és C-vitamint, valamint kevesebb zsírt és cukrot fogyasztanak. Nicolae Hancu professzor, a Román Akadémia tiszteletbeli tagjának "Táplálkozási ábécéje" szerint az egészséges reggeli főleg a következő ételcsoportokból álló kombinációkból áll: teljes kiőrlésű gabona: egész zabpehely, rozs, kukorica; teljes kiőrlésű keksz; teljes kiőrlésű kenyér, alacsony zsírtartalmú fehérje: csirke vagy pulyka sonka, füstölt lazac, tojás, mogyoróvaj, magvak, dió, tejtermékek: sovány tej és joghurt, túró, író friss gyümölcsök és zöldségek.

Azok az emberek, akik időhiányra hivatkozva nem esznek reggelit, megoldhatják ezt a hamis problémát, ha 15 szív egészségére reggeli korábban felébrednek, vagy ha előző reggel elkészítik reggelijüket.

Ételek, amelyek megmenthetik a szívet A friss gyógynövények a só, a cukor és a transzzsírok helyettesítésére használhatók. Hozzájárulnak a szív egészségéhez, és dióval, bogyókkal és kávéval együtt globális megközelítést alkotnak a szíved gondozásának bölcs módjára. Igazság: A rozmaring, a zsálya, az oregano és a kakukkfű antioxidánsokat tartalmaz.

Ebből a körből te sem maradhatsz ki!

Fekete bogyók A fekete bogyók sok, a szív számára egészséges tápanyagot tartalmaznak, beleértve a folátot, az antioxidánsokat, a magnéziumot és a rostokat, amelyek segítenek a koleszterin és a cukor szintjének szabályozásában. Tipp: A fekete bogyóskonzervek levesekhez és salátákhoz használhatók. Öblítse le őket vízzel, hogy eltávolítsa a felesleges nátriumot. Vörösbor és rezveratrol Ha alkoholista vagy, akkor a vörösbor alternatívája a szív egészségének.

A vörösborban található két antioxidáns, a rezveratrol és a katechinek megvédhetik az artéria falát.

szív egészségére reggeli

Az alkohol növelheti a HDL-t, a jó koleszterint. Tipp: Ne fogyasszon egy pohárnál több bort naponta, ha nő, és egy-két pohár, ha férfi.

szív egészségére reggeli

Az alkohol problémákat okozhat az aszpirint és magas vérnyomás lelki okai kínai gyógyszereket szedők számára. A nagy mennyiségben fogyasztott alkohol károsítja a szívet. Az omega-3 zsírsavak csökkenthetik a szívritmus és a vérnyomás-rendellenességek kockázatát.

A rendszertelen étkezés megzavarja az anyagcserét

Tipp: Alumíniumfóliában főzhetünk lazacot gyógynövényekkel és zöldségekkel. Tonhal omegamal A tonhal jó omega-3 zsírsavforrás.

szív egészségére reggeli

A kékúszójú tonhal több omega-3 zsírsavat tartalmaz, mint a többi tonhalfajta. Az omega-3 egyéb forrásai: makréla, hering, pisztráng, szardínia és szardella. Tipp: Tonhalat főzhet kaporral és citrommal. Ha konzerv halat használ, válassza a vízben, és nem az olajban lévő halat. Extra szűz olívaolaj Az első olívaolajból készített olívaolaj különösen gazdag nagyon egészséges antioxidánsokban, úgynevezett polifenolokban, valamint egyszeresen telítetlen zsírokban.

Amikor az olívaolaj helyettesíti a telített zsírt például a vajatez segíthet csökkenteni a koleszterinszintet. A polifenolok megvédhetik az ereket.

Tipp: salátákhoz, sült zöldségekhez, kenyérhez. Keresse meg a hidegen sajtolt olívaolajat, és a felbontástól számított hat hónapon belül használja fel. Napi marék dió segíthet csökkenteni a koleszterinszintet és a szív artériáinak gyulladását.

A dió gazdag omega-3 zsírsavakban, egyszeresen telítetlen zsírokban és rostokban. A fogyasztás előnyei különösen akkor nagyok, ha a dió helyettesíti a rossz zsírokat, például chipset és süteményt, és nem növeli a kalóriák számát.

Twitter Pinterest Ezernyi szempontot figyelembe lehet venni az étrend összeállításakor, a következőket mindenesetre érdemes megfontolni a szív és érrendszer érdekében! Az étrend átgondolása - különösen a koleszterinszint csökkentése terén - ijesztőnek tűnhet, de a legújabb kutatások szerint minden aspektusra, nem csak a koleszterinszintre összpontosítva, néhány egyszerű cserét megejtve sokkal egészségesebbé válhat az étkezés - ez pedig nagy változást hozhat a szív egészsége szempontjából. Az American Heart Association AHA folyóiratban közzétett es felmérésben a kutatók több, mint 50 tanulmányt elemeztek, köztük számos metaanalízist, és megállapították, hogy a szívbarát étrend egyik lételeme az alacsony koleszterinszint, ami azért fontos, mert a magas koleszterinszint képes növelni a szívroham és a stroke kockázatát.

Tipp: Egy marék dió csaknem kalóriát tartalmaz. A dióolaj omega-3 zsírsavakat tartalmaz, amelyek salátaöntetekhez használhatók. Gazdag növényi szterolokban, rostokban és szív egészséges zsírokban. A mandula segíthet csökkenteni a koleszterinszintet és a cukorbetegség kockázatát. Tipp: A mandulát megsüthetjük, hogy krémesebb ízt és enyhe illatot kapjunk. Edamame bab Ezeket a szójababokat japán éttermekben találják, és előételként fogyasztják őket. Gazdag szójafehérjében vannak, amelyek csökkenthetik a vér trigliceridszintjét.

Fél pohár edamame 9 gramm koleszterinszint-csökkentő rostot tartalmaz, ami négy szelet teljes kiőrlésű kenyérnek felel meg. Tipp: Ehet nyers, főtt vagy fagyasztott edamame-et. A tofu fehérjében gazdag és felhasználható a vörös hús helyettesítésére.

Diéta a szív számára - előnyös ételek a szív számára

A szív megkapja az összes ásványi anyagot, rostot és többszörösen telítetlen zsírokat az egészséges szójától. Ugyanakkor segít elkerülni az artériák telített zsírokkal való eldugulását. Tipp: A tofu főzésének egyik módja az, hogy bepácoljuk, majd a grillre tesszük, vagy kevés olajon megsütjük. A tofut levesbe teheti. Édesburgonya Az édesburgonya felhasználható a fehér burgonya helyettesítésére, különösen a cukorbetegség miatt aggódó emberek számára.

Alacsony kalóriamutatóval rendelkeznek, és nem okoznak gyors vércukorszint-emelkedést. Rostot, A-vitamint és likopint is tartalmaznak. Tipp: A természetes édes íz fokozása érdekében fahéjjal és lime-lével ízesítheti őket.

szív egészségére reggeli

Narancs Ezek az édes és lédús gyümölcsök tartalmaznak pektint, amely harcol a koleszterin ellen, valamint káliumot, amely segíti a vérnyomás szabályozását. Egy kis tanulmány kimutatta, hogy a narancsok hozzájárulnak az erek működésének javításához és szerényen csökkentik a vérnyomást a bennük található antioxidáns hesperidin miatt.

szív egészségére reggeli

Tipp: Egy közepes méretű narancs 62 kalóriát és 3 gramm rostot tartalmaz. Svájci mángold Ez a sötétzöld leveles zöldség gazdag káliumban és magnéziumban, ásványi anyagokban, amelyek segítenek a vérnyomás szabályozásában.

A rost, az A-vitamin és az antioxidánsok, a lutein és a zeaxanthin hozzájárulnak az egészséges szív fenntartásához. Tipp: grillezett húshoz vagy halhoz tálalhatjuk.

szív egészségére reggeli

Elkészítheti olívaolajban és fokhagymában pirítva, fűszerekkel és borssal ízesítve. Sárgarépa A szív étrendje sárgarépa fogyasztását foglalja magában. A sárgarépáról szóló legújabb tanulmányok azt mutatják, hogy ezek az édes és ropogós zöldségek segíthetnek a vércukorszint szabályozásában testhő magas vérnyomásban csökkenthetik a cukorbetegség kialakulásának kockázatát.

Ez a koleszterin elleni küzdelem egyik legfontosabb étele a benne lévő nagy mennyiségű oldható szív egészségére reggeli miatt. Tipp: Apróra vágott sárgarépát adhat a spagetti szószhoz és a muffintésztához.

Levesekben és pörköltekben a rizs helyettesítőjeként használható. Az árpa rost hozzájárulhat a vér koleszterinszintjének és a glükózszint csökkentéséhez. Tipp: A teljes vagy hámozott árpa a legtáplálóbb. Az árpa magja sült és őrölt, csak gabonafélékben vagy köretként használható.

A zab minden formája segíti a szívet az LDL, a rossz koleszterinszint csökkentésével. Egy tál meleg zab néhány órán át a faluban tart, és segít fenntartani a stabil vércukorszintet az idő múlásával, ami jót tesz a cukorbetegeknek. Tipp: A palacsinta, a muffin és a péksütemény készítésénél a felhasznált fehér liszt egyharmadát zabpehellyel pótolhatja. Lenmag Ezek a mézszínű magok három jó elemet tartalmaznak a szív számára: rost, fitokémiai anyagok, az úgynevezett lignánok és az ALA, a növényekben található omega-3 zsírsav.

Tipp: őrölt lenmagot hozzáadhatunk gabonafélékhez, süteményekhez vagy joghurthoz. Alacsony zsírtartalmú joghurt Az alacsony zsírtartalmú termékek a legalkalmasabbak a csontok egészségére, de elősegíthetik a vérnyomás szabályozását is. A tej gazdag kalciumban és káliumban, a joghurt pedig kétszer annyi ilyen fontos ásványi anyagot tartalmaz.

Fontos információk